Tuesday, 23 July 2013




TERAWIH


terawih..best sebenarnya pergi surau atau masjid untuk terawih..x lama pun..kejap je..antara nak dengan tak nak je..kalau dah nak..sibuk macam mana pun tetap pergi jugak kan...kalau dah tak nak buat macam mana pun, paksa macam mana pun..dah kalau kita kata x nak..x naklah jugak.
ramadhan banyak mengajar kita erti sabar, ramadhan jugak sebagai jalan untuk kita menambah amalan kita.syukur alhamdulillah sebab tahun ni masih d'beri peluang utk berterawih...tahun ni mungkin kita sempat...mana tahu tahun depan dah tak sempat




          

jangan jadi macam kisah dlm novel hlovate sudah..."THE MAN THAT DECIDED TO CHANGE ON THE  12 DEATH ON 11...kalau da jadi cenggini..apapun da x boleh nak buat.masa bukan kita boleh putar  masa macam putar mesin kuih..x senang nak jadi senang..gapai pahala pasti x kecewa..hehhe...masa g terwih ari tu ad lah ustaz aka bakal imamku ( kata kwan akula..hahah)..


                                     

3 tanda atau ciri2 org bahagia d dunia
  1. first yg ustaz tu kate...isteri solehah...ye kate kalau nak isteri solehah lelaki tu pun kenalah soleh..not a big provokasi sebenarnya..ad je psangan soleh tpi bini biasa2 je, ad gak yg solehah dpt yg biasa2 je..yg kes gni mereka ni kenala saling lengkp melengkapi.(ahh!!! siapa erk bakal imamku..boleh plak think out of box cenggitu mse tngh dngr tazkirah,,adoiii)
  1. ke2..jiran yg baik..(aku memang jiran yg baik..haha). da thu hdup brjiran kne pndai jaga diri, x sakitkan hati jiran...papepun..semuanya baik2la...nak2 mse bulan puasa..x salah bagi sikit makann yg kita msak kat jiran..pahala dpt..silaturahim pun trjaga..
  1. yg last (masa ni ak tengah mengantuk giloss...rasa cam ad kpal trbang landing jew ats mata)- peringatan- jngn mkn bnyk masa brbuka...ni r jdinya..hehe...oppss..treluar dri lndsan cite plak...last..kenderaan yg baik..x brmksd knderaan yg mahal..x kirala kendraan mahal ke, murah ke, biasa2 jew ke..yg pnting mse nak naik knderaan doa masuk knderaan jangan lupa.

                                
                                            *ad ke ciri2 isteri solehah..haha



                                

                                     


ak rase takat ni jewla utk kali ni...salam ramadhan dn selamat berbuka..(klau da msuk wktula..haha)


5 comments:

  1. Selamat menyambut ramadhan...seronok nye bertarawikh

    ReplyDelete
  2. bagus tazkirah ni .. ringkas .. hehe

    ReplyDelete
  3. Salam Ramadhan .. Nice entryyy .. Memang seronok gi terawih malam2 nii lagi2 bila dengan kawan2

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. salam ramadhan al-mubarak

    ReplyDelete