Thursday, 19 June 2014

sayonara

Assalamualaikum

kata orang..setiap pertemuan pasti ad perpisahan..Perpisahan. walaupun senang utk ucap tapi sedih bila laluinya. deep!
3 thun dah cukup utk knal apa erti sahabat sebenar..susah senang, ketawa, sedih..semua rasa ada tapi yg penting kami tau ap erti sahabat dn bersahabat. 3 tahun !lama utk kenal hati budi masing2.  ukhwah ini moga terus berkekalan walau kami jauh

sedih jangan cakap

masa mula2 dtang u sedih sebab kena tinggal dengan family
sekarang sedih sebab kena tinggalkan kawan2..3 tahun..cukup lama!

pre sayonara party








ni yg sayonara party punye













































terima kasih lecturer
terima kasih CI
terima kasih kawan2

terima kasih utk air mata tadi

kata Baiha:: akhirnya ak nampak gak mu nangis
aku::krik2

moga persahabatan ini kekal selamanya
gonnamissthem nursing UniSZA batch 11/12



Thursday, 5 June 2014

Giveaway Tunai RM500 by SyuhadaBaharudin.com




assalamualaikum..jom pakat join segmen ni....

 http://syuhadabaharudin.com/wp-content/uploads/2014/06/giveaway-tunai-rm500-by-syuhadabaharudin.com_.jpg

giveaway sempena ulang tahun perkahwinan ke 8 pemilik giveaway ni..semoga berkekalan hingga khir hayat

Friday, 30 May 2014

Review Nasi Kangkang



Dengar tajuk pun dan banyak perspektif yg kita bgi..selalunya kita ni pndai nak judje sebelum bace isi dalam kan?? Tak gitu?..tapi satu jek nak kabor ke deme2...blm bace jngn nak jugde buku tu.

pembwa rebakan kandungan buku ni namenye Azwar Kamaruzaman. bagi aku buku2 Lejen ni rare. Tajuk memang dah rare..cerita pun rare. kdang2 nak bace buku deme ni kene fikir jauh, fikir positif.





tutp cite atas..loni nak cite plak psal buku ni "NASI KANGKANG"
sekali bace tjuk msti dah tahu kan cite ni psal apa? tapi kdang2 ap yang kita fikir x sama dngn ending cite.
nk pndekkn cite..dlm buku ni ad watak Fahmie( baik,suka dekat badrina) Badrina( bertudung labuh,warak) Jack(antagonis), Suhaili( kawan baik Jack aka Jannah).



mula2 bace first ak fikir si jannah tu yg jahat..yg buat nasi kangkang tpi yg jahat bukan akan terus jahat. 
kadang2 ap yg nampk baik kat mata x semestinya sebaik yg kita nmpak. sebab trpengaruh dngn umminya badrina menggunakan cara kotor utk ikt suaminya( Fahmie). tanpa sedar amaln sesatnya memakan diri sendiri.

"abg prcya x pd ilmu hitam dn ghaib?"
"alam ghaib dngn alm mnusia ibrt tapk tngn kita yg ad 2 bhgian.ad bhgian crah dn glp dn d tengh2nya trdpt pnghdng yg mmisahkn antra kita dn mreka.Lgipn mreka jg mkhluk yg dciptkn Tuhan cma bzanya dngn kita ialah kita ni mnusia yg Tuhan cipta dngn sebaik2 ciptaan so tak prlu brgntung atau nk prcya dngn bnda2 lain. ckuplh Tuhan sbgai tmpt kta smua utk brgntng."



  • kau sanggup jadi celaka sampaikan mati d lembah hina

ps:// kawan ak selalu je kate..wei!! mu bace buku gapo ni. pelik ngt tajuk ye. nasi kangkangla..babi la...koyak la..sperma cinta la..
ak senang je...mu bace dulu cite ye,,jngn tengok tajuk trus xnk bace..jngn judge tajuk belum bace isi. ni memang rare.

orang rare kena bace buku rare. cara fikir pun terlebih rare. mana baik amik..x baik tolak jauh2..kuis jauh2..hahha. jom beli buku Lejen!!!


bakal memburu dan melejen lagi..next buku...grrrr