Friday, 30 May 2014

Review Nasi Kangkang



Dengar tajuk pun dan banyak perspektif yg kita bgi..selalunya kita ni pndai nak judje sebelum bace isi dalam kan?? Tak gitu?..tapi satu jek nak kabor ke deme2...blm bace jngn nak jugde buku tu.

pembwa rebakan kandungan buku ni namenye Azwar Kamaruzaman. bagi aku buku2 Lejen ni rare. Tajuk memang dah rare..cerita pun rare. kdang2 nak bace buku deme ni kene fikir jauh, fikir positif.





tutp cite atas..loni nak cite plak psal buku ni "NASI KANGKANG"
sekali bace tjuk msti dah tahu kan cite ni psal apa? tapi kdang2 ap yang kita fikir x sama dngn ending cite.
nk pndekkn cite..dlm buku ni ad watak Fahmie( baik,suka dekat badrina) Badrina( bertudung labuh,warak) Jack(antagonis), Suhaili( kawan baik Jack aka Jannah).



mula2 bace first ak fikir si jannah tu yg jahat..yg buat nasi kangkang tpi yg jahat bukan akan terus jahat. 
kadang2 ap yg nampk baik kat mata x semestinya sebaik yg kita nmpak. sebab trpengaruh dngn umminya badrina menggunakan cara kotor utk ikt suaminya( Fahmie). tanpa sedar amaln sesatnya memakan diri sendiri.

"abg prcya x pd ilmu hitam dn ghaib?"
"alam ghaib dngn alm mnusia ibrt tapk tngn kita yg ad 2 bhgian.ad bhgian crah dn glp dn d tengh2nya trdpt pnghdng yg mmisahkn antra kita dn mreka.Lgipn mreka jg mkhluk yg dciptkn Tuhan cma bzanya dngn kita ialah kita ni mnusia yg Tuhan cipta dngn sebaik2 ciptaan so tak prlu brgntung atau nk prcya dngn bnda2 lain. ckuplh Tuhan sbgai tmpt kta smua utk brgntng."



  • kau sanggup jadi celaka sampaikan mati d lembah hina

ps:// kawan ak selalu je kate..wei!! mu bace buku gapo ni. pelik ngt tajuk ye. nasi kangkangla..babi la...koyak la..sperma cinta la..
ak senang je...mu bace dulu cite ye,,jngn tengok tajuk trus xnk bace..jngn judge tajuk belum bace isi. ni memang rare.

orang rare kena bace buku rare. cara fikir pun terlebih rare. mana baik amik..x baik tolak jauh2..kuis jauh2..hahha. jom beli buku Lejen!!!


bakal memburu dan melejen lagi..next buku...grrrr

Thursday, 29 May 2014

Stupor yang klise


assalamualaikum...
                bukan nk buat ayt sastera ke ap cuma sekadar ayt yang "melambangkan" ap yg terfikir
 benda alah kat bawah ni saje je aku buat...kongsi ngan sep2 buku jalanan unisza...tu la..kdang2 pemikiran kita x sama..lain org lain cara berfikir...
Buku Jalanan's profile photo

roda biar berpusing ikut paksinya
biar hidup berlandaskan agama
jangan hanya menjulang nama
hingga pipit yang terkorban nyawa

tetap sekadar menyelubungi
bukan untuk disembunyi
ibarat hidup yang berlapikkan tudung saji yang terisi
perut kenyang lalat yang menari

propaganda dunia berleluasa
meninggalkan sejarah tamadun lama
berkata tanpa tahu apa makna
ibarat stupor yang klise selamanya
wajah tetap pegun sesaat
biarpun ombak menghempas ke muka



 
sudikan baca dn komen deh..:)