Friday, 7 June 2013

                                                 MAKNA CINTA


kalau ditanya apa itu sebenarnya cinta...banyak jawapan yg berbeza2 diberi. bagi sesetengah orang cinta itu hanyalah cinta kepada kekasih...tetapi mereka lupa cinta sangat meluas. cinta kepada ibu bapa, sahabat, binatang itu juga dinamakan CINTA..

                                  

disebabkan terlalu lama berada di dalam kelas, mengatuk melanda diri+ lapar+dahaga walaupun bukan ak yg bercakap kat depan+ kebosanan tahap cicak putus ekor..last2 koyak sehelai kertas, pen menari2 atas kertas..dn kertas itu beredar dari satu tempat ke satu tempat....

makna cinta bagi korang...kalau mengarut aku bom (pesanan penaja sebelum kertas beredar)


                           

dan inilah jawapan2 superb yg ak terima~

cinta itu milik ALLAH..ALLAH SWT maha mengetahui segala2nya. jodoh kita telah ditetapkan jadi walausejauh mana pun kita menyanyangi, mencintai seseorang belum tentu dia adalah jodoh kita. sejauh mana kita merancang yg berhak menentukan hanya ALLAH SWT. tapi yakinlah dgn janji ALLAH.perempuan yg baik adalah utk lelaki yg baik, jagalah diri kita, jagalah maruah kita, dan jagalah iman kita. (kredit to nuyu)
                                  "uhibbuka" fillah abadan abada
                                    insyaallah till jannah
                       *keep our relationship wif ur partner on track..remember!!
                         we r muslim...

cinta ibarat bunga yg mati d kala musim berganti
usah ungkap cinta umpama bunga
ungkaplah ibarat angin yg bertiup selamanya
usah khuatir..cinta kita telah ditetapkan di loh mahfuz..insyaallah..
(kredit to tiqah

cinta aku masih lagi tido...belum sampai masa utk bangun...hanya cinta pd ALLAH, RASUL, IBUBAPA yg xkan pernah tido..insyaallah..(kredit to Maisarah)

cinta itu anugerah ALLAH..fitrah semulajadi manusia
manusia yg menolak cinta = menolak anugerah Anugerah ALLAH..jngn hambakan diri kpd cinta melainkan hambakan diri pd ALLAH...(kredit to ros)

aku mencintaimu kerana agama yg ada paa dirimu...jika hilang agamamu maka hilanglah cintaku padamu
cinta sampai syurga...P/S...rupa x penting, x comel xpe....( kredit to ain)

cinta? apa itu ertinya?
          nanti saya check...
p/s: hah!! yg ni aku agak pelik....speachless aku d'buatnya...

lain org lain anggapanya tentang cinta...bagi aku??? blank sekejap~...hahah..^__^
bgi ak senang jew..cinta ni merangkumi semua.cinta bukan sekadar ungkapan di hujung bibir, bukan sekadar berkata I LOVE U atau apa2lah, cinta yg sebenarnya lahir dari hati diungkapkan dengan perilaku.yg pasti cinta aku pada ALLAH, RASUL, UMI dn ABAH aku..Ak x tau pasal cinta sebab ak bukan penyair, bukan penyajak, bukan sasterawan negara yg ayatnya berbunga2, bermadah puitis..ckuplah sekadar aku jew yg tau apa itu cinta...
#    cinta yang pertama : cinta ala sundal bolong . di depan manis di belakang bohong .
cinta yang kedua : cinta ala pocong . selalu lompat-lompat dari hati yang lain .
cinta yang ketiga : cinta ala toyol . ada duit abg sayang . xda wang abg ditendang . sayang melayang .
cinta yang ke empat : cinta ala puntianak . tak tahu bila nikah tiba-tiba dah dapat anak .#


arghh..ini agak poyo!!! tetiba cakap psal cinta...penangan tengok cerita 99 kali rindulah nie...^__^